Intoduktionsutbildning

(Handledarutbildning)

För att få övningsköra privat behöver både handledare och blivande körkortstagare genomgå en Introduktionsutbildning. Utbildningen är vid ett tillfälle och är tre timmar och trettio minuter (inkl. rast). Vi går igenom vad handledaren har för ansvar vid övningskörningen samt vilka kriterier som gäller vid körkortsprov (kunskapsprov och körprov). Under utbildningen får man även information om körsättets betydelse för miljön och hur viktig körerfarenheten är för trafiksäkerheten. Man diskuterar också på vilka sätt handledaren och eleven kan tolka samma trafiksituation olika. Vi delar självklart med oss av vår långa erfarenhet som trafiklärare.

Sveriges Trafikutbildares Riksförbund

Ladda ner Vägmärkeskollen och testa dina kunskaper om vägmärken. Vägmärkeskollen är helt gratis!

I kostnaden ingår: utbildning, material och fika.

Pris: 690:-/deltagare.

Betalning sker direkt vid bokningen, ange personnummer på alla deltagare som ska gå på utbildningen.

Nedan finner du kursdatum samt möjlighet att boka en plats. Välkommen!

Tips! Snabba på processen genom att ansöka om handledarskap på Transportstyrelsen.se ca 1 vecka innan du går kursen hos oss.
Glöm inte att ansöka om körkortstillstånd (har man AM-kort så har man ett godkänt körkortstillstånd) detta gör ni med fördel ca 6 veckor innan kursens start.

15:00-18:30

Vi bjuder på kvällsmacka och dryck.Glöm inte giltig legitimation. Betalning sker via Swish eller BG innan kursen startar.

Maj

Intoduktionsutbildning anmälan