B - Bilkörkort (Manuell & Automat)

Frihetskänslan är oslagbar

Frihetskänslan är oslagbar och betydelsen av att inneha ett körkort för bil är väldigt viktigt för att få ett jobb. Genom individanpassad utbildning och givande grupputbildningar hjälper vi dig att uppfylla din frihetsdröm och gör dig attraktivare på arbetsmarknaden.

Ta körkort?

Hos oss får du lära dig att köra bil på ett trafiksäkert och miljömedvetet sätt. Men innan man kan börja övningsköra (både hemma och hos oss) måste man skaffa ett körkortstillstånd. Du ansöker hos Transportstyrelsen.se samt skaffar ett synintyg hos valfri optiker. Ska du övningsköra privat behöver både handledare och elev genomgå en Introduktionskurs, anmäl dig här... Ta med ditt tillstånd när du ska köra första gången hos oss, legitimation behöver du alltid ha med dig. Efter första körlektionen kan man gemensamt lägga upp en plan (i ditt önskade tempo) för att nå målet - ett körkort! Vi hjälper dig med tillgång till den digitala teorin, bokar in körlektioner, riskutbildning del 1 & 2 samt teoriprov och uppkörning.

Anmäl ditt intresse, ring till oss på 036 - 14 36 30.

Manuell eller automatisk

Förr var det självklart att ta körkort med en manuellt växlad bil, men just nu håller detta på att förändras. Nästan en tredjedel av våra elever valde att köra upp i en automatväxlad bil under verksamhetsåret 2019. Ett smart beslut enligt oss! Visst, man blir begränsad till den biltypen, men om ett behov uppstår kan man lösa det genom att köra upp ytterligare en gång fast med en manuellt växlad bil. Oavsätt vilket du väljer, hjälper vi dig.

Lärare & fordon

Våra instruktörer har över 60 års erfarenhet ihop. De har kunskapen och erfarenheten för riktigt bra och säker övningskörning! Hos oss har man nästan alltid samma lärare och bil under hela sin utbildning. Vi använder moderna, lättkörda och säkra övningsbilar av märkena: Volvo, Seat och Audi.

CSN logotyp

Körkortslån, läs mer på CSN

Digitalteori och tester 1000:-

Plugga digitalt och testa dina kunskaper innan kunskapsprovet.

Körlektion 990:-

Riskutbildning del 1 1100:-

Teoretisk utbildning (riskfyllda beteenden, trötthet och droger)

Riskutbildning del 2 2900:-

Praktisk utbildning, utbildningen sker på vår egna halkbana

Uppvärmning och lån av bil vid uppkörning 1490:-

Vi startar 30 min innan uppkörningen och du använder vår bil på provet.

Betalning

Alla priser är inkl. moms. Betalning sker till vårt BG-konto (427-1573) eller Swish (123 499 69 30). Glöm inte att ange ditt namn/pers.nr i meddelandefältet. Återbud ska meddelas oss senast 24 timmar innan lektion/kurs, annars debiteras hela lektionskostnaden.